mandag den 14. maj 2012

Flere projekter på væven


Her ses mulepose-stoffet taget af væven
Trådene klippes af og der bliver syet en kant
Jeg er kommet så langt på muleposen at jeg egentlig burde bruge en symaskine. Da jeg ikke har en, laver jeg en håndsyet kant, der holder trådene på plads. Når jeg kan låne en symaskine, vil jeg lave en pænere kant. Indtil da er projektet lidt på standby. Der skal også væves sider til posen, men det bliver senere.


En anden ting jeg ville bruge væven til, var at lave kludetæpper af stofrester. Jeg har fundet et gammelt sæt sengetøj, som jeg ikke bruger og i stedet for at smide det ud, vil jeg lave det om til et gulvtæppe.
På billedet kan du se stofstrimler, der er klippet af hovedpudebetrækket og viklet til nøgler, som ligger ovenpå dynebetrækket. Jeg kan rigtigt godt lide farvenuancerne og jeg tror det bliver et flot tæppe, men det tager noget tid at klippe stoffet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar